Rustbeskyttelse

Rustbeskyttelse er god investering i din bil

  • Kan rustbeskyttelse betale sig?
  • Virker undervognsbehandlinger overhovedet?
  • Er rustbeskyttelse ikke bare en gave til bilens kommende ejere?

Der er mange myter, når talen falder på rustbeskyttelse og undervognsbehandling.

Så længe man ikke kan se rusten, skader det vel ikke?

Problemet med rust er, at det arbejder i lang tid, inden det bliver synligt. Og så er det næsten ved at være for sent at gøre noget ved det. Derfor anbefaler PAVA altid, at du får din bil rustbeskyttet så tidligt i dens levetid som muligt – og senest 48 måneder fra 1. registreringsdato.

Vil rustbehandlingen påvirke et senere brugtvognssalg?

En af de helt store fordele ved komplet rustbeskyttelse er, at det ikke kun er bilens undervogn, vanger og stolper, der beskyttes. Også ledninger, elektriske forbindelser, slanger og rør bliver forseglede af behandlingen og vil derfor fungere langt bedre samtidig med, at de både nemmere og hurtigere at skille ad, hvis de senere skal repareres. Alle sammen gode argumenter ift. et brugtvognssalg.

Skal man rustbeskytte sit airconditionanlæg?

Rør og andre forbindelser i fx bilens aircondition- eller klimaanlæg bliver beskyttet, når det let gennemtrængelige PAVA beskyttelsesmiddel sprøjtes ind i bilens hulrum. Det beskytter – og dermed forlænger anlæggets levealder.

Kan rustbeskyttelsen skade bilens elektronik?

Rustbeskyttelse med PAVA påvirker ikke bilens elektronik i negativ grad. Vores personale benytter altid korrekte og opdaterede sprøjteskemaer, så de ved lige præcis, hvor din bils elektronik befinder sig – og dermed kan undgå at beskadige det.

Hvordan påvirker rustbeskyttelsen bilens elektroniske sensorer?

Flere moderne biler har indbyggede sensorer til fx at måle tryk, måle afstand osv. PAVA har – som den eneste af de danske producenter i branchen, udviklet en speciel behandlingsmetode, så vi undgår at påvirke elementer, når vi rustbeskytter.